Írország legmagasabb pontján…

Még soha nem estem el ennyiszer túrázás közben mint az elmúlt szombaton. Péntek este leutaztam Co. Kerry-be, ami Írország Dél-nyugati megyéje(szerintem az egyik legszebb). Itt található az ország legmagasabb pontja, kicsivel magasabb, mint a mi Mátránk, az 1038 méter magas Carrauntoohill. Szombaton reggel már korán felkeltem, hogy gyorsan megmásszam a hegyet, amire azt írták, hogy 3 különböző úton lehet megközelíteni, és mindegyik túraút 7 órás. Hát sajnos az ottani útlezárásnak köszönhetően(vagy nem sajnos) elég sokat tekeregtem a szakadó esősben az egysávos, de kétirányú úton! A környezet csodaszép volt, a szürke időjárási körülmények ellenére is. Elérkeztem a Killarney Nemzeti parkba, ahol közölték, hogy ellentétes irányba kell mennem(szuper, tehát vissza ahonnan jöttem) 😀

Végül sikerült odatalálnom, ahonnan indulnak a túraútvonatal a Carrauntoohill-re. A parkolonál elindultam egy irányba és összetalálkoztam egy párral, meglepetésemre a férfi magyar volt, a párja lengyel és mindketten Dublinból jöttek. Végül együtt másztuk meg a hegyet, közben beszélgettünk, sokat nevettünk, mert mindegyikőnk esett kelt, és sáros volt a rossz időjárás miatt. A legmeredekebb pont az úgynevezett Devil’s Ladder ami nem tudom pontosan milyen magas, de teljesen függőleges, kövekkel kirakva. A mászás felfelé(és visszafelé is) veszélyes volt, gyakorlatilag a vízesésen másztunk fel. Mikor felértünk a tetejére, már egyre kevésbé láttuk az utat ahonnan jöttünk és mire felértünk a tej ködtől semmit se láttunk 5 méternél előrébb. A Devil’s Ladder tetején iszonyatos szélfúvás volt, és szinte futottam fel a csúcsra. A keresztnél csináltunk egy pár képet, de jöttünk is le, mert nagyon hideg volt, tornádó szerű szélfúvás és eső, köd, tehát minden, amit csak el lehet képzelni.

A lejövetel már könnyebb volt és a végén meg is lepődtem, hogy végül a rossz időben 5 óra alatt teljesítettük a túrát. Tegnap úgy éreztem, hogy megérdemlem a fáradt izmaimra a jakuzzit és a szaunát. A héten még tréningezem magam, elvileg tervben van, hogy minden nap ellátogatok az edzőterembe, és szombaton pedig végigjárom, a szintén 7 órásnak írt útvonalat, a The way to the Heaven vagyis a Cuilcagh Legnabrocky Trailt, mely 7.4 kilométer hosszú Észak-Írországban. Utána pedig nincs más hátra, mint az Annapurna Circuit! Már nagyon várom!

Forrás : elmenykulonitmeny.hu

Hasznos, érdekes volt a cikk? Írd meg véleményed csoportunkban: